5. Termin realizacji zlecenia
Termin realizacji zlecenia określany jest przez pracownika Zleceniobiorcy, w oparciu o Terminy realizacji wg kategorii z załącznika nr 3 „Terminy realizacji i zasady przyjmowania zleceń” oraz możliwości technicznych Zleceniobiorcy
Czas realizacji zlecenia rozpoczyna się od momentu potwierdzenia przez pracownika Zleceniobiorcy przyjęcia zlecenia.
Określony przez Zleceniobiorce termin realizacji nie obejmuje czasu doręczenia przesyłki przez wyraźnego, zgodnie z postanowieniami § 2 niniejszego regulaminu, spedytora, firmę kurierską, przewoźnika lub operatora pocztowego.
Zleceniobiorca nie odpowiada za opóźnienia w realizacji zleceń, powstałe na skutek siły wyższej. W przypadku wystąpienia tego rodzaju przeszkód Zleceniobiorca jest zobowiązany do niezwłocznego poinformowania o tym fakcie Zleceniodawcy.
Zleceniodawcy przysługuje uprawnienie do odstąpienia od umowy w przypadku wystąpienia opóźnienia w realizacji zlecenia powstałego na skutek siły wyższej. W przypadku odstąpienia przez Zleceniodawcę od realizacji zlecenia, o którym mowa powyżej Zleceniodawcy nie przysługuje uprawnienie do dochodzenia odszkodowania.
Zleceniodawca może ubiegać się o odszkodowanie za opóźnienie spowodowane zawinionym działaniem lub zawinionym zaniechaniem Zleceniobiorcy. W przypadku Zleceniodawców będących przedsiębiorcami, przedmiotowe odszkodowanie nie może przekroczyć 10 % wartości realizowanego zlecenia.